اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

با حضور معاون رئیس‌جمهور

3 پروژه زیست‌محیطی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور هم‌زمان سه پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

3 پروژه زیست‌محیطی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور به‌صورت هم‌زمان سه پروژه زیست‌محیطی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه افتتاح هم‌زمان سه پروژه زیست‌محیطی دانشگاه در رشت با بیان اینکه از سال ۹۵ عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه در سطح بیمارستان‌های گیلان شروع‌شده اظهار کرد: اکثر بیمارستان‌های استان دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند و چند بیمارستان دیگر نیز به‌زودی به سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب متصل می‌شوند.

شاهرخ یوسف زاده چابک هزینه اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب افتتاح‌شده امروز را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نام‌ برد و افزود: طی دو سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بیمارستان‌های سطح استان هزینه شده است.

به گزارش فارس، پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان ۱۷ شهریور رشت از سال ۱۳۹۶ روبروی این بیمارستان به روش تصفیه لجن فعال با ظرفیت ۱۲۰ مترمکعب فاضلاب در روز احداث‌شده که برای ساخت و راه‌اندازی آن ۶۰۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان سیدالشهدا علیه‌السلام شهرستان لاهیجان نیز از سال ۱۳۹۶ به روش تصفیه لجن فعال با ظرفیت ۷۰ مترمکعب تصفیه فاضلاب روزانه و انبار ۴۰۰۰ میلیون مترمکعب افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است آخرین پروژه‌ای که توسط کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست و معاون رئیس‌جمهور در سطح استان گیلان به بهره‌برداری رسید تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای شبکه جمع‌آوری بیمارستان امام خمینی ره شهرستان صومعه‌سرا بود.

عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۶ با ظرفیت تصفیه فاضلاب ۷۰ مترمکعب در روز و همچنین بااعتبار ۷۰۰۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح و بهره‌برداری رسید.

از ۲۶ بیمارستان دولتی ۱۹ بیمارستان دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند و مابقی بیمارستان‌ها نیز در حال راه‌اندازی هستند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول